cougar
Chtěl bych vám představit toto neobvyklé autíčko, které ale čím dál častěji brázdí naše silnice a získává čím dál více příznivců. Jmenuje se Ford Cougar pro našeho Cougara posloužil jako předloha futuristický koncept Mercury MC2 představený v roce 1997. Designéři zaoblili a zlidštili jeho tvary, přepracovali některé detaily. A nový Cougar byl na světě. Evropská a americká verze Cougara se liší jen v detailech, aby splňovala dopravní předpisy a normy na obou kontinentech. Myslím si, že ani po těch letech vypadá stále zajímavě dynamicky a nadčasově. Přední světlomety připomínají oči přimhouřené pumy.Vůz je velmi nízký, jak se na kupé patří. S oblými boky kontrastuje ostře zaříznuty prolis v úrovni středů kol. V zadní časti vozu jsou umístěny originální a elegantní zadní svítilny. Interiér Cougara je však konzervativnější, vyskytuje se v něm méně ostrých hran, přesto je velmi útulný a prostorný. Palubní deska šitá ve sportovním stylu nikoho neurazí, umocňuje pocit útulnosti. Zvláštností v našich středoevropských podmínkách podle mě je, že místo zadní lavice jsou i vzadu dvě sedačky s bočním vedením, které se dají sklápět. Takže vůz je plně čtyřmístný a dozadu se vejdou 2 dospělé osoby a ne jen děti, jako u některých menších kupé. Zavazadlový prostor má velikost přes 440 litrů, na kupé velmi nadprůměrný. Standardní bohatou výbavu tvoří v základu dva přední airbagy, alarm, palubní počítač, dálkové centrální zamykání, polosamočinnou klimatizaci, elektricky ovládaná okna, zrcátka a střešní okno, elektricky nastavovaná přední sedadla, mlhová světla, rádio s kazetovým přehrávačem, ABS a ASR (protiprokluzový systém), litá kola. Za příplatek šly přikoupit například boční airbagy, výkonná audio s CD přehrávačem, kožená sedadla.
Jeho technika včetně motoru a podvozku je založena na modelu Mondeo a i když se to nezdá má s ním společného 70% dílu včetně bočních blikačůJ. I když se dá Fordu zazlívat, že postavil sportovní kupé na základu z rodinného sedanu, tak na druhou stranu má Mondeo vynikající podvozek, který stačilo jen mírně vylepšit. Dlouhý rozvor vozu zaručuje dobrou podélnou stabilitu vozu ve vysokých rychlostech. Cougar podědil po Mondeu přední nápravu McPherson a víceprvkový závěs vzadu. Karosérie vozu směrem nahoru výrazně zužuje, rozchod kol je široký a těžiště vozu je umístěno nízko. Toto vše přispívá v výborným jízdním vlastnostem a přesnému ovládání. Motory byly taktéž převzaty z Mondea. Konkrétně 2 litrový čtyřválec ZETEC s výkonem 96KW a 2,5 litrový šestiválec DURATEC s výkonem 125KW.
Cougar se přestal do Evropy dovážet v roce 2001. V tomto roce se v USA představila faceliftovaná verze s novým designem přední masky a předními světly a některými modifikacemi v interiéru. Plánovala se silnější verze s 3.0L motorem bohužel k její sériové výrobě nikdy nedošlo. Celý koncern Ford se již delší dobu potýkal se ztrátou, kterou způsobovala japonská konkurence a další ekonomické jevy. V roce 2002 prošel Ford restrukturalizací. Po ní byla výroba Cougara stejně jako některých dalších koncernových vozů zastavena.
⇓ Základní údaje o tomto vozu | |||
---|---|---|---|
Název modelu: | Ford Cougar 2.5 V6 24V | ||
Kategorie: | Coupé | ||
Datum uvedení na trh: | 1998 | ||
Řada: | Ford Cougar | ||
Vyráběn: | 1998 - 2002 | ||
⇓ Karoserie, podvozek a další fyzické parametry vozidla | |||
Rozměry (v x š x d): | 4699 x 1769 x 1352 mm | ||
Rozvor náprav: | 2704 mm | ||
Rozchod kol vpředu: | 1506 mm | ||
Rozchod kol vzadu: | 1491 mm | ||
Počet dveří: | 2 | ||
Počet míst: | 4 | ||
Pohotovostní hmotnost: | 1466 kg | ||
Užitečná hmotnost: | 329 kg | ||
Hmotnost bržděného přívěsu: | 1500 kg | ||
Objem zavazadlového prostoru (min./max.): | 410 / 930 litrů | ||
⇓ Motor, pohonná soustava vozu | |||
Druh motoru: | V-motor | ||
Umístění motoru: | vpředu napříč | ||
Příprava směsi: | vícebodové vstřikování | ||
Přeplňování: | není | ||
Zdvihový objem: | 2544 ccm | ||
Počet válců: | 6 | ||
Počet ventilů: | 24 | ||
Poháněná náprava: | přední | ||
Převodovka: | Manuální nebo automatická | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 5 | ||
Počet rychlostních stupňů (automat): | 4 | ||
⇓ Jízdní výkon vozidla | |||
Točivý moment: | 220 Nm při 4250 otáčkách | ||
Výkon motoru: | 125 kW / 170 koní při 6250 otáčkách | ||
Max. rychlost: | 225 km/h | ||
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | 8.6 s | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 57 litrů | ||
Spotřeba kombinovaně: | 8.3 litrů na 100 kilometrů | ||
⇓ Standardní výbava, bezpečnost | |||
Vybavení interiéru: | Autorádio, Posilovač řízení, Nastavitelný volant, Palubní počítač, Centrální zamykání na DO, Imobilizér, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Otáčkoměr, Elektrické ovládání oken vpředu | ||
Vybavení exteriéru: | Přední mlhovky, Zadní mlhovky, Tónová skla, Hliníková kola (Alu kola) | ||
Klimatizace: | manuální | ||
Asistenti: | ABS | ||
Počet airbagů: | 2 | ||
Brzdy přední: | kotoučové s vnitřním chlazením | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Sériový rozměr pneu: | 215/50 R16 V | ||
Kde koupit: |